Vejarbejde kræver dit fokus
Med kampagnen “Stil Skarpt – Vejarbejde kræver fokus” ønsker Vejdirektoratet at skrue op for opmærksomheden ved vejarbejder. Målet er at nedbringe antallet af ulykker ved vejarbejde af hensyn til dem, der arbejder på vejen og bilisterne selv. Hovedbudskabet er, at trafikanterne skal huske, at deres fokus på kørslen er afgørende når de kører ved et vejarbejde.
Kampagnen løber i uge 34, 35, 36 og 37 og vil være synlig på skilte langs udvalgte vejarbejder, på plakater udendørs og indendørs på rastepladser langs motorvejene og i biograferne. På de sociale medier vil kampagnefilmen og fakta omkring ulykker ved vejarbejde blive distribueret i kampagneperioden.
Kampagnen kørte første gang i efteråret 2019.
Kampagnens baggrund
Baggrunden for kampagnen er, at vi inden for det seneste år har oplevet nogle alvorlige ulykker, hvor Falckreddere er kommet til skade ved påkørsler på motorvejene og at der de seneste fem år har været mellem 208 og 318 ulykker ved vejarbejde om året.
Det er i gennemsnit mere end en ulykke ved vejarbejde hver anden dag. For høj fart og uopmærksomhed hos trafikanterne er blandt de hyppigste årsager.
Be the first to comment on "Trafikkampagne skal få bilisterne til at vågne op"