Opdagede du også at strømmen var væk i nat? Årsagen var en brand i en transformatorstation i Aabenraa – SE VILDT FOTO

Nej, det var ikke en sikring, der var gået omkring kl. 23.32 fredag aften.

Politiet modtog en anmeldelse om brand i en transformatorstation i Aabenraa på Flensborgvej.

Branden medførte, at der ikke er strøm i Padborg, Sønderborg, Gråsten og Aaenraa.

Strømmen skulle være tilbage i Åbenrå igen. Vi har ikke flere oplysninger på nuværende tidspunkt. Vagtchefe

Forsyningsselskabet Norlys oplyste, at man forventer at strømmen skulle være genetableret i hele området ca. kl. 02.00.

Man kunne følge udviklingen på forsyningsselskabernes hjemmeside under driftstatus.

Den indledende efterforskning har vist, at der er tale om en overophedet kobberledning i forbindelse med varmen, der udløste branden.