Nej, det var ikke en sikring, der var gået omkring kl. 23.32 fredag aften.
Politiet modtog en anmeldelse om brand i en transformatorstation i Aabenraa på Flensborgvej.
Branden medførte, at der ikke er strøm i Padborg, Sønderborg, Gråsten og Aaenraa.
Strømmen skulle være tilbage i Åbenrå igen. Vi har ikke flere oplysninger på nuværende tidspunkt. Vagtchefe
Forsyningsselskabet Norlys oplyste, at man forventer at strømmen skulle være genetableret i hele området ca. kl. 02.00.
Man kunne følge udviklingen på forsyningsselskabernes hjemmeside under driftstatus.
Den indledende efterforskning har vist, at der er tale om en overophedet kobberledning i forbindelse med varmen, der udløste branden.
