Motorsport: Svær canadisk weekend for Casper Nissen fra Toftlund

Pressefoto

Den sønderjyske racerkører kæmpede med både banen, bilen og sig selv på Canadian Tire Motorsports Park, da USF Juniors’ kørte tredje afdeling af mesterskabet.

Farten fejlede ikke noget, og det var ikke fordi kampgejsten eller indsatsen haltede. Alligevel blev weekendens løb på den canadiske racerbane ikke som Casper Nissen havde sat næsen op efter. Den 15-årige racerkører fra Toftlund havde ikke haft samme træningsmuligheder som flere af konkurrenterne, og på en bane som denne havde det været en fordel med mere tid bag rattet, erkender han:

“Jeg havde egentlig godt med fart i bilen, men den er meget anderledes end de baner, jeg har kørt på indtil nu, og det tog længere tid at omstille mig, end jeg havde forventet. Banen kræver en anden måde at køre bilen på, og det fik jeg aldrig rigtigt styr på”, siger en ærlig Casper Nissen, der under træningerne havde en voldsom afkørsel, som kostede timers hårdt arbejde for mekanikerne hos Jay Howard Driver Development, der lige akkurat fik bilen klar til kvalifikationen, hvor Casper kvitterede med syvende hurtigste omgangstid.

Den bedste placering i weekendens tre løb var en syvendeplads, og det medførte en naturlig skuffelse for den ellers så hurtige sønderjyde. Heldigvis er der udsigt til oprejsning, når næste løb køres på Mid-Ohio Sports Car Course i starten af juli måned:

“Jeg glæder mig til næste løb, for det er en bane som jeg allerede har kørt på, og hvor jeg ved at jeg er rigtig godt med på farten. Det må være dér, heldet vender og jeg får et par gode resultater med hjem”, siger Casper Nissen med det velkendte smil i stemmen.

På trods af weekendens skuffelse er Casper Nissen på ottendepladsen i USF Juniors-mesterskabet halvvejs gennem sæsonen.