Coronavirus – hvis flyet, rejsen eller arrangementet er aflyst

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har samlet information om, hvilken betydning en aflysning har for dig, der har købt flybilletter, pakkerejser eller billetter til arrangementer, der bliver aflyst som følge af coronavirus. Læs også mere om, hvis festen er aflyst, og du fx har booket restaurant, festlokale, festtelt, catering og lignende, eller hvis feriecentret har holdt lukket.

Artiklen er senest opdateret 26. oktober 2020 og dækker de perioder, hvor regeringen har meldt ud, at særlige forhold gør sig gældende.

Vær dog opmærksom på, at der løbende kan ske ændringer i reglerne. Vi opdaterer siden, når reglerne er trådt i kraft.

Danske forbrugere og erhvervsdrivende står i en helt særlig situation, og det gælder om at få tingene til at fungere bedst muligt for alle. Der kan være meget travlt hos rejsebureauer, billetbureauer, forsikringsselskaber og andre, som det kan være relevant at kontakte. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen opfordrer alle til at vise hensyn. Tjek også gerne den erhvervsdrivendes hjemmeside først. 

På denne side kan du læse om:

Flyrejser
Pakkerejser
Færgebilletter til udlandet
Bus- eller togrejser til udlandet
Indkvartering, fx hotel, ferielejlighed, sommerhus, camping, feriecenter
Bil- eller cykelleje mm. i udlandet
Billetter til koncerter, sport eller andre arrangementer
Restauranter, festlokaler/telte, catering mm. – hvis festen er aflyst​
Årskort til fodbold mv.

Før du bestiller rejsen: Er der risiko for restriktioner på rejsemålet?

Risikoen for smitte med corona kan gøre, at der kommer lokale restriktioner på rejsemålet, når du skal rejse. Det kan fx være afstandskrav, begrænsning ift. antal besøgende på seværdigheder/forlystelser, lukning af seværdigheder og dagsture mv.

Hvis du køber en pakkerejse

Undersøg aftalevilkårene og Udenrigsministeriets anbefalinger, inden du køber rejsen.

Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til destinationen, men du ønsker at købe en rejse alligevel, kan du ikke være sikker på at kunne få pengene tilbage, hvis det stadig er tilfældet, når du skal afsted. Det kan derfor være en god idé at undersøge, om rejsearrangøren tilbyder gratis afbestilling/ombooking, hvis rejser til landet stadig frarådes på afrejsetidspunktet. Du bør evt. få dette tilføjet som et vilkår i aftalen.

Hvis du har bestilt en pakkerejse, og du senere vil klage over rejsen på grund af restriktionerne, vil dine muligheder for at få penge refunderet afhænge af en konkret vurdering.

Hvis du selv arrangerer rejsen

Hvis du selv arrangerer ophold og transport, fx hotel og fly, kan du ikke være sikker på at få dine penge igen, hvis du vælger at aflyse rejsen på grund af restriktionerne.

Inden du bestiller ophold og transport, så undersøg, om det er muligt at annullere rejsen og hvad det koster.

Udenrigsministeriets rejsevejledninger

Udenrigsministeriet justerer løbende sine rejsevejledninger. Ministeriet har desuden offentliggjort modeller for, hvad der skal til, før det ikke frarådes at rejse til et land. Nogle af kriterierne er baseret på tal fra Statens Seruminstitut, som offentliggøres hver torsdag, så der kan typisk ventes ændringer i rejsevejledningerne sidst på ugen.

Rejser i lande i EU- og Schengenområdet samt UK

Med virkning fra den 27. juni har Udenrigsministeriet indført en model for åbning af grænserne og lempelse af rejsevejledninger for lande i EU- og Schengenområdet samt UK. Modellen fastsætter nogle kriterier om blandt andet et lavt antal smittede

Rejser i lande uden for EU- og Schengenområdet samt UK

Den 2. juli indførte Udenrigsministeriet desuden en ny model for rejser til såkaldte tredjelande, der indebærer, at rejsevejledningerne lempes for lande, der lever op til fastsatte COVID-19 kriterier for indrejse til EU, og som samtidig ikke har betydelige indrejserestriktioner eller karantænekrav for de rejsende, som kommer til landet.

Du kan se Udenrigsministeriets rejsevejledninger her. Hvis du har spørgsmål til Udenrigsministeriets rejsevejledninger eller rejseråd, kan du henvende dig til Udenrigsministeriets borgerservice.

Flyrejser

Hvis flyselskabet har aflyst dit fly, er udgangspunktet, at du kan vælge mellem at blive ombooket eller få pengene tilbage.

Du har ret til at få det fulde beløb for flybilletten tilbage. Det gælder også, hvis du har købt billetten hos en billetformidler i stedet for direkte hos flyselskabet. Hvis billetformidleren vil opkræve et gebyr for at refundere, anbefaler vi, at du forsøger at kontakte flyselskabet, som i sidste ende har ansvar for, at du får pengene tilbage.

Nogle flyselskaber tilbyder, at du i stedet for ombookning/pengene tilbage kan få en voucher/gavekort til senere brug. Flyselskabet må gerne tilbyde dig en voucher/gavekort, men du kan selv vælge, om du ønsker den løsning. Før du tager imod, skal du være opmærksom på løbetiden, om der er knyttet særlige vilkår til brugen, og om det er realistisk, at du kan nå at bruge voucheren/gavekortet, inden den/det udløber. Som udgangspunkt gælder vouchere efter danske regler i tre år, men der kan godt aftales en kort tidsfrist, som ikke må være urimelig kort. Nogle flyselskaber tilbyder, at du kan få pengene tilbage, hvis du ikke når at bruge voucheren/gavekortet inden for løbetiden, men det er ikke nødvendigvis alle flyselskaber, som tilbyder den mulighed, så tjek det. Vær desuden opmærksom på, at voucheren/gavekortet kan være tabt, hvis flyselskabet går konkurs.

Flyselskabet hæfter ikke for andre udgifter, du måtte have haft og har bestilt separat såsom hotel/overnatning, billeje m.m. Tjek evt. din rejseforsikring.

Hvis flyet afgår planmæssigt, men du ikke tager afsted, har du som udgangspunkt ikke krav på at få dine penge for flybilletterne tilbage. Det gælder også, selvom Udenrigsministeriet fraråder rejser til destinationen. Dine muligheder for at ombooke eller få billetprisen refunderet kan dog afhænge af billettype, så tjek aftalevilkårene. Uanset hvad kan du i visse tilfælde få nogle skatter og afgifter refunderet, hvis du selv aflyser.

Har du endnu ikke fået pengene fra flyselskabet?

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har fastsat en frist for en række flyselskabers tilbagebetaling af refusion til passagerer, der har fået deres flyafgang aflyst. Det giver passagerer, som fortsat har penge til gode, klarhed over, hvornår de kan forvente at få deres billetter refunderet.

Læs også mere hos Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

Center for Klageløsning

Der har været tilfælde, hvor forbrugeren har fået pengene tilbage for flybilletter, de selv har aflyst, ved at kontakte Center for Klageløsning, der ligger i Nævnenes Hus.

Læs mere om Center for Klageløsning her

Kontakt evt. din bank

Hvis flyselskabet endnu ikke har tilbagebetalt dine penge for den aflyste rejse, og du har købt billetterne med et betalingskort, kan du prøve at kontakte din bank og gøre indsigelse mod kortbetalingen. Det er vigtigt, at du gør det hurtigst muligt, da der kan være korte frister.

Banken kan i nogle tilfælde tilbageføre dine penge, hvis du ikke har fået den ydelse, du har betalt for. Dine muligheder for at få pengene tilbage, vil blandt andet afhænge af, hvad der står i kortbetingelserne.

Fly: Hvis du er ude på rejsen

Hvis Udenrigsministeriet ændrer sin rejsevejledning, mens du er afsted på rejsen, og fraråder rejser til det land, du er i, skal du følge Udenrigsministeriets råd.

I tilfælde af, at dit fly bliver aflyst, mens du er afsted på rejsen, og du ønsker ombooking hurtigst muligt, skal flyselskabet være dig behjælpelig i ventetiden, fx ved at sørge for overnatning, hvis det er relevant.

Er dit fly blevet aflyst som følge af coronakrisen?

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har den 22. juni meddelt, at de kan behandle klager over manglende refusion af flybilletter for både ud- og hjemrejse inden for EU i forbindelse med flyafgange, der er blevet aflyst grundet Covid-19.

Tidligere har styrelsen kun haft mulighed for at behandle krav om refusion for det aflyste fly, der skulle have fløjet fra Danmark, men ikke for et aflyst fly fra et andet EU-land til Danmark.

Du kan få behandlet din flyklage:

  • hvis både din ud- og hjemrejse er blevet aflyst grundet Covid-19
  • hvis din udrejse er aflyst, og hjemrejsen derfor ikke kan foretages

Det er en betingelse, at du har købt ud- og hjemrejsen under én samlet booking.

Læs mere hos Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

Hvis flybilletten er bestilt via en bookingside

Hvis du har bestilt flybilletter via en online bookingside, så er det en god idé at kontakte begge parter – både flyselskabet og bookingsiden – og gerne skriftligt.

Pakkerejser

Udenrigsministeriet justerer løbende sine rejsevejledninger og har med virkning fra den 27. juni indført en model for åbning af grænserne og lempelse af rejsevejledninger for lande i EU- og Schengenområdet samt UK. Modellen fastsætter nogle kriterier om blandt andet et lavt antal smittede.

Den 2. juli indførte Udenrigsministeriet desuden en ny model for rejser til såkaldte tredjelande (lande uden for EU/Schengen og UK). Modellen indebærer, at rejsevejledningerne lempes for lande, der lever op til fastsatte COVID-19 kriterier for indrejse til EU, og som samtidig ikke har betydelige indrejserestriktioner eller karantænekrav for de rejsende, som kommer til landet.

Læs mere hos Udenrigsministeriet

Hvis rejseudbyderen aflyser din rejse, eller hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til en destination, som du har en pakkerejse til, kan du få pengene tilbage for rejsen. Kontakt rejseudbyderen. Hvis du har betalt noget af ferien på forhånd som fx et depositum eller en rate, kan du få det beløb tilbage, som du indtil videre har betalt.

Det er dog ikke sikkert, at du kan få pengene tilbage for rejsen, hvis der blev frarådet rejser til destinationen, da du bestilte rejsen. Kontakt i første omgang din rejseudbyder, og hør om dine muligheder.

På Pakkerejse-Ankenævnets hjemmeside kan du læse mere om behandling af rejseklager i anledningen af coronakrisen

Vouchere og gavekort

Nogle rejseudbydere tilbyder, at du i stedet for at få pengene tilbage kan få en voucher/gavekort til senere brug. Rejseudbyderen må gerne tilbyde dig en voucher/gavekort, men du kan selv vælge, om du ønsker den løsning. Før du tager imod, skal du være opmærksom på løbetiden, og om det er realistisk, at du kan nå at bruge voucheren/gavekortet, inden den/det udløber. Som udgangspunkt gælder vouchere efter danske regler i tre år, men der kan godt aftales en kort tidsfrist, som ikke må være urimelig kort.

Pakkerejse: Hvis du er ude på rejsen

Hvis Udenrigsministeriet ændrer sin rejsevejledning, mens du er afsted på rejsen, og fraråder rejser til det land, du er i, så følg Udenrigsministeriets råd.

Hvis du har købt en pakkerejse, skal du desuden kontakte rejseudbyderen og følge rejseudbyderens anvisninger i forhold til hjemrejse. Rejseudbyderen er forpligtet til at få dig hjem fra rejsen. Hvis du ikke følger rejseudbyderens anvisninger, risikerer du selv at skulle betale for hjemrejsen.

FAKTABOKS: Politisk aftale om hjælp til rejsearrangører

Regeringen har den 12. maj indgået en politisk aftale om hjælp til rejsebranchen i lyset af coronakrisen.

Aftalen udvider Rejsegarantifondens dækningsområde til også at omfatte pakkerejser:

  • der er afbrudt, annulleret eller afbestilt på baggrund af Udenrigsministeriets rejsevejledning, hvori alle ikke-nødvendige rejser frarådes på grund af udbredelsen af COVID-19, og
  • som skulle have været påbegyndt i perioden omfattet af Udenrigsministeriets rejsevejledning frem til og med 10. maj 2020.

Hvis din rejse er aflyst og er omfattet af ovenstående dækningsområde, skal du kontakte din rejseudbyder, der via Rejsegarantifonden vil sikre, at du får dine penge tilbage.

Læs mere hos Rejsegarantifonden

Rejser til steder med indrejseforbud

Nogle lande har valgt at lave indrejseforbud for personer fra bestemte lande​. For de lande gælder de samme regler som for de lande, hvor Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendige rejser.

Hvis du har købt en rejse hos en pakkerejseudbyder, vil du være berettiget til at få tilbagebetalt rejsens pris.

Hvis du derimod har købt en flybillet separat, vil dine muligheder afhænge af, om flyselskabet har aflyst din afgang eller ej. Hvis flyselskabet har aflyst din afgang, kan du få pengene tilbage eller blive ombooket.

Hvis flyselskabet flyver, kan du som udgangspunkt ikke få penge tilbage eller blive ombooket, hvis du må opgive at tage af sted. Kontakt flyselskabet, og hør, om de tilbyder pengene tilbage eller ombooking som en service.

Tjek også din rejseforsikring, hvis du har sådan én.

Kontakt også dit forsikringsselskab

Kontakt også dit forsikringsselskab – både hvis du er afsted på rejsen eller endnu ikke er rejst. Vær opmærksom på, at din rejseforsikring kan være inkluderet i din almindelige indboforsikring, eller at dit betalingskort kan have en rejseforsikring tilknyttet.

Færgebilletter til udlandet

Hvis du har købt en færgebillet til udlandet, men ikke kan komme afsted på rejsen, fordi Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser, har du som udgangspunkt ikke krav på at få dine penge for færgebilletten retur. Dine muligheder for at ombooke eller få billetprisen refunderet vil derfor afhænge af billettypen. Det er derfor en god idé at tjekke aftalevilkårene.

Hvis færgeselskabet har aflyst din afgang, er udgangspunktet, at du kan få ombooket dine billetter til en senere afgang eller få pengene retur.

Bus- eller togrejser til udlandet

Hvis du har købt en bus- eller togbillet til udlandet, men ikke ønsker at tage afsted, har du som udgangspunkt ikke krav på at få dine penge tilbage. Det gælder uanset, om Udenrigsministeriet fraråder rejser til destinationen. Dine muligheder for at ombooke eller få billetprisen refunderet kan dog afhænge af billettypen, så det er en god idé at tjekke aftalevilkårene.

Hvis din afgang er aflyst, er udgangspunktet, at du kan vælge mellem at blive ombooket til en senere afgang eller at få pengene tilbage.

Nogle selskaber tilbyder en voucher/værdikupon i stedet for refundering. Før du tager imod, er det en god idé at undersøge vilkårene, fx hvor lang tid den gælder, og om det er til en tilsvarende rejse eller et bestemt beløb.

Indkvartering, fx hotel, ferielejlighed, sommerhus, feriecenter

Ferieophold i Danmark

Hvis feriestedet aflyser opholdet

Hvis feriecentret, hotellet mv. aflyser opholdet, er udgangspunktet, at du kan få dine penge eller et eventuelt depositum, du har betalt, tilbage. Vær dog opmærksom på, hvad der står i aftalen, som du accepterede, da du bookede opholdet. Fx kan feriestedet i aftalevilkårene have taget stilling til dine rettigheder i forbindelse med fx epidemier eller lignende. Om et sådant vilkår er rimeligt – og dermed gyldigt – vil afhænge af den konkrete situation.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen anbefaler, at du kontakter udlejeren/hotellet/feriecentret, og at I sammen forsøger at finde en løsning. Måske kan opholdet rykkes til et senere tidspunkt.

Det er også en god idé at læse, hvad virksomheden selv skriver om coronavirus på sin hjemmeside. Flere feriesteder tilbyder i øjeblikket, at du i stedet for at få pengene tilbage kan få et gavekort, som du kan bruge på et senere ophold. Det er dit eget valg, om du ønsker at tage imod den mulighed.

Hvis du selv aflyser opholdet

Hvis du selv aflyser opholdet eller er forhindret i at komme frem, men feriestedet stadig holder åbent, kan du som udgangspunkt ikke få pengene tilbage. Dine muligheder for at afbestille opholdet vil derfor afhænge af, hvad du og virksomheden aftalte, da du bookede opholdet. Tjek, hvad virksomheden skriver om afbestilling i sine vilkår.

Hvis du og feriestedet ikke kan finde en løsning

Hvis du og feriestedet ikke kan blive enige om en løsning, har du flere muligheder:

Ferieophold i udlandet

Hvis feriestedet aflyser opholdet

Hvis campingpladsen, feriecentret, hotellet mv. aflyser opholdet, er udgangspunktet, at du kan få dine penge eller et eventuelt depositum, du har betalt, tilbage. Vær dog opmærksom på, hvad der står i aftalen, som du accepterede, da du bookede opholdet. Fx kan feriestedet i aftalevilkårene have taget stilling til dine rettigheder i forbindelse med fx epidemier eller lignende. Om et sådant vilkår er rimeligt – og dermed gyldigt – vil afhænge af den konkrete situation.

Hvis du selv aflyser opholdet

Hvis du selv aflyser opholdet eller er forhindret i at komme frem, men feriestedet, fx hotellet eller campingpladsen stadig holder åbent, kan du som udgangspunkt ikke få pengene tilbage. Dine muligheder for at afbestille opholdet vil derfor afhænge af, hvad du og virksomheden aftalte, da du bookede opholdet. Tjek derfor, hvad virksomheden skriver om afbestilling i de vilkår, som du accepterede ved bookingen.

Hvis du og feriestedet ikke kan blive enige om en løsning, kan du kontakte Forbruger Europa for vejledning.

Hvis hotellet er bestilt via en bookingside

Hvis du har bestilt hotel via en online bookingside, så er det en god idé at kontakte begge parter – både hotellet og bookingsiden – og gerne skriftligt.

Tjek også, om du har booket med en særlig afbestillingsret eller garanti. Det kan du læse mere om i bookingsidens vilkår.

Bil- eller cykelleje mm. i udlandet

Hvis du har bestilt fx billeje, cykelleje eller andre rejseydelser på rejsen separat – det vil sige ikke som en del af en pakkerejse – men ikke kan komme afsted, vil du som udgangspunkt ikke have ret til at få pengene tilbage, medmindre det blev aftalt ved bestillingen, fx hvis det står i dine aftalevilkår.

Hvis det ikke er en del af aftalevilkårene, så kontakt også forsikringsselskabet, og hør, om dine udgifter til fx billejen er dækket af rejseforsikringen.

Billetter til koncerter, sport eller andre arrangementer 

Billetter til arrangementer i Danmark

Regeringen har forbudt forsamlinger på flere end 10 personer.

Regeringen har desuden indført et loft på 500 personer for større indendørs og udendørs arrangementer, aktiviteter eller lignende, hvor deltagerne hovedsageligt sidder ned.

Der sker løbende ændringer i de regler og restriktioner, der er indført som følge af risikoen for coronasmitte. Når du køber en billet til et arrangement, så vær derfor ekstra opmærksom på, hvad der gælder, hvis arrangementet bliver aflyst eller rykket, fx om der står noget særligt om dette i arrangørens vilkår.

Bliver det arrangement, du har købt billetter til, aflyst, vil dine muligheder for at få kompensation afhænge af, hvad der er aftalt mellem dig og arrangøren, da du købte billetterne. Udgangspunktet er, at du kan vælge mellem at få pengene tilbage for billetten eller få billet til en anden dag. Arrangøren skal tilbagebetale pengene inden for rimelig tid. Hvad rimelig tid er, vil bero på en konkret vurdering af den enkelte situation.

Hvis du har købt billetten via en billetdistributør, skal du være opmærksom på, at du ikke nødvendigvis har krav på at få billetgebyret, som du har betalt til billetdistributøren, tilbage, hvis arrangementet bliver aflyst, selvom du i øvrigt har krav på at få billetprisen refunderet. Du betaler billetgebyret til billetdistributøren for at reserve pladser til koncerten og få udstedt billetterne.

Hvis arrangøren rykker arrangementet til en ny dato, er udgangspunktet, at du kan få en billet til en anden dato eller pengene retur, hvis du ikke kan den pågældende dato, hvor arrangementet er rykket til. Dine muligheder for at få pengene tilbage kan dog afhænge af, hvad der konkret er aftalt om afholdelse af arrangementet.

Hvorvidt arrangøren hæfter for andet økonomisk tab, som du har lidt som følge af aflysningen, fx færgebilletter du har købt for at kunne komme til arrangementet, vil bero på en konkret vurdering, herunder om der er tale om force majeure, altså en situation arrangøren ikke er herre over, og som arrangøren dermed ikke vil skulle hæfte for.

Billetter til arrangementer i udlandet

Har du købt separate billetter – det vil sige ikke som en del af en pakkerejse – til fx en fodboldkamp eller en koncert i udlandet, der bliver aflyst som følge af conoravirus, vil du som udgangspunkt have krav på at få dine penge tilbage fra arrangøren.

Du skal dog være opmærksom på, at arrangøren i sine vilkår kan have taget forbehold for aflysninger fx som følge af sygdomme, ekstreme vejrforhold og lignende. Om et sådant forbehold er rimeligt – og dermed gyldigt, vil være en konkret vurdering.

Arrangøren hæfter ikke for andre eventuelle udgifter, fx tog- eller flybilletter, hotelophold mv., som du har bestilt separat.

Restauranter, festlokaler/telte, catering mm. – hvis festen er aflyst

Regeringen har forbudt forsamlinger på flere end 10 personer – også for private arrangementer der holdes uden for private boliger og haver. 

Hvis du har planlagt fest, fx bestilt telt, festlokaler eller catering, men har måttet aflyse på grund af restriktionerne, der er indført som følge af risikoen for coronasmitte, vil det være en vurdering af netop dit konkrete tilfælde, som afgør, om du kan få dine penge eller et eventuelt depositum tilbage.

Det vil blandt andet afhænge af, om festen har skullet holdes i perioden, hvor der er forbud mod større forsamlinger, hvad det er, du præcis har booket, og ikke mindst hvad der står i aftalen, som du har indgået med udlejeren/cateringfirmaet/restauranten mv.

Generelt er der tale om en helt ekstraordinær og ny situation, og der er ikke nogen retspraksis fra tidligere sager ved Forbrugerklagenævnet eller domstolene. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan derfor alene give gode råd om, hvad du kan gøre, hvis du står i en situation, hvor du må aflyse festen.

Først og fremmest skal du kontakte de virksomheder, hvor du har booket festtelt, festlokaler, catering osv. for at forsøge sammen at finde en løsning, som I begge er tilfredse med. Det kan fx være, at lejen/bestillingen kan ombookes/rykkes til et senere tidspunkt, eller at I måske kan finde en helt anden løsning. Før du kontakter virksomheden, er det en god idé, at du er opmærksom på, hvad der står i aftalevilkårene, som du accepterede ved bookingen.

Hvis du og virksomheden ikke kan finde en løsning, kan du kontakte:

Årskort til fodbold mv.

Hvis du har et årskort til fx fodbold, som har eller har haft holdt lukket på grund af risikoen for coronasmitte, kan du som udgangspunkt få pengene tilbage for den periode, der har været lukket.

Du skal dog være opmærksom på, hvad der står i aftalen, som du accepterede, da du købte årskortet. Fx kan virksomheden have taget stilling til dine rettigheder i forbindelse med fx epidemier eller lignende. Om et sådant vilkår er rimeligt – og dermed gyldigt – vil afhænge af den konkrete situation.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen anbefaler, at du tjekker virksomhedens hjemmeside og ser, hvad den selv skriver om årskort, og hvilke løsninger virksomheden eventuelt selv tilbyder.

Få mere at vide:

På coronasmitte.dk har de danske myndigheder samlet alle informationer om coronavirus/covid-19

Nummeret til de danske myndigheders fælles hotline: 70200233 

Se rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet

Er dit fly eller rejse aflyst?

Har du spørgsmål til dine rettigheder, fx hvis flyet er aflyst, kan du kontakte Forbruger Europas hotline

Er du virksomhed?

Hos Erhvervsstyrelsen kan du få et overblik over vejledning til virksomheder om coronavirus/covid-19

Hvis du som virksomhed har spørgsmål til coronavirus/covid-19, er der oprettet en særlig Hotline. Hotlinen vejleder som udgangspunkt ikke, men er behjælpelig med at henvise til rette myndighed.

Kontakt Hotlinen på 72200034 

Tidligere udsendte pressemeddelelser:

Sidst opdateret 26.10.2020

Be the first to comment on "Coronavirus – hvis flyet, rejsen eller arrangementet er aflyst"

Efterlad en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.


*