Kreditbanken er netop kåret som årets bank. Det er tredje gang inden for 6 år, at Kreditbanken vinder prisen
Det skete på den årlige konference afholdt af Revisions- og konsulenthuset Ernst & Young og Finanswatch. Her blev årets finansvirksomhed indenfor bank, forsikring og pension kåret. Kreditbanken vandt i kategorien mindre ban-ker. Der er omkring 60 pengeinstitutter i Dan-mark, og heraf befinder 37 sig i kategorien mindre banker. I det afsluttende skarpe felt befandt sig også Skjern Bank og Stadil Sparekasse, men det blev i sidste ende Kreditbanken, der vandt.
Medarbejderne er den vigtigste årsag til bankens succes
”Det er altid dejligt at blive anerkendt for den indsats man yder”, fortæller bankdirektør Lars Frank Jensen. ”Vi gør hver dag en ihærdig indsats for at imødekomme kundernes behov, og når det så bliver bemærket med en pris, så bliver man da ekstra glad. Prisen er jo i virkeligheden medarbejdernes pris. De er grundlaget for al den succes vi har. Uden dem ingen pris. Så min tak går først og fremmest til dem. I en mere og mere regelstyret verden formår de at møde kunderne i øjenhøjde og skabe værdi for aktionærer og kunder. ”
Blandt begrundelserne for prisen blev nævnt, at banken sidste år, men også over de seneste 5 år, har realiseret en flot vækst. Det gælder både i antallet af kunder og i udviklingen af toplinjen, der viser en fornem fremgang, uden at det er gået ud over bankens effektivitet.
”Begrundelserne falder ganske godt i tråd med, hvordan vi selv ser banken”, fortsætter Lars Frank Jensen. ”Vi har hver dag fokus på vores omkostninger og effektivitet samt det at være en solid bank. Kan vi præstere på de pa-
rametre, så kan vi drive en bank, der matcher kundernes behov og lave løsninger, der gør os attraktive for kunderne. Og når vi så samtidig agerer overfor kunderne på en ordentlig, venlig og imødekommende måde, så er grundlaget for succes til stede”.
Stolte og glade medarbejdere
For medarbejderne betyder den fornemme hæder også en del. ”Det er stort at blive årets bank,” fortæller afdelingsdirektør for forretningskoncepter Tom Lauritzen. ”Det er et skulderklap, der bekræfter, at det arbejde vi hver dag gør, værdsættes af kunder og samarbejdspartnere. Det motiverer samtidig til at fortsætte det gode arbejde, det medvirker til højt humør og stor medarbejdertilfredshed, og jeg er sikker på at kunderne tydeligt mærker det, når de er i kontakt med os i banken. Jeg plejer gerne at sige, at det ikke er nogen kunst at fortælle, at vi er sønderjyllands lokale bank. Kunsten består i at være det. Det kræver, at vi hver dag gør os umage. Priserne er med til at fortælle, at det nogenlunde er lykkedes, og at det ikke er så ringe endda”, slutter Tom Lauritzen.
Kilde: Kreditbanken