Hvorfor er der ikke pant på kakaomælk? Hverken Matilde eller Cocio? 

Der er ingen pant på dåserne med Matilde Kakaomælk. Foto: Erik Egvad Petersen - www.sydnyt.dk

Spøjst nok er der efterhånden pant på det hele – og diskussionen bruser hele tiden frem og tilbage om de pantfrie sodavand og øl, der købes syd for grænsen af danskerne.

Men hvorfor er der ikke pant på kakaomælk-produkter i Danmark?

Svaret kan man se på Cocio`s hjemmeside:

Det er ikke Cocio selv, der bestemmer, hvorvidt vores produkter skal være med i pantsystemet eller ej. På nuværende tidspunkt håndterer retursystemet ikke mejeriprodukter, hvilket betyder at Cocio og andre mejeriprodukter ikke kan være en del af det danske pantsystem.

Kilde: Cocio