Hotel Vejlefjord har for andet år i træk vundet Danish Travel Award for bedste hotel i Jylland. Succesen kan ifølge direktøren tilskrives medarbejderne, som har højnet gæstetilfredsheden med 10 procent på et år.
Hotel Vejlefjord er for andet år i træk kåret som Jyllands bedste hotel ved Danish Travel Award. Vinderen er fundet på baggrund af en brugerundersøgelse udført af analysefirmaet Epinion. Prisen vækker stor glæde hos Flemming Jakobsen, direktør hos Hotel Vejlefjord:
– Jeg er stolt af, at vi som enkeltstående hotel har formået at vinde prisen over store, kendte hotelkæder. Det er noget, vi har kæmpet for, og siden sidste års kåring har vi arbejdet intenst på at skabe endnu højere gæstetilfredshed, så det er fantastisk, at indsatsen har båret frugt, siger Flemming Jakobsen.
Det seneste år har hotellet øget fokus på kundeservicen markant og udført dobbelt så mange evalueringer af serviceniveauet. Det har fået gæstetilfredsheden til at stryge i vejret med 10 procent på et år.
Motivationsboost til personalet
På Hotel Vejlefjord lader man helt bevidst personalet definere flere af reglerne end ledelsen, og de 170 ansatte tager derfor også et større ejerskab, end man typisk ser på danske hoteller. Det har ifølge direktøren medført, at barren er blevet sat højt, og prisen som Jyllands bedste hotel har kun styrket personalets motivation.
– At have vundet prisen for anden gang giver en mærkbar energi i huset, og personalet er topmotiveret for at fortsætte i samme spor, siger Flemming Jakobsen, direktør for Hotel Vejlefjord.
Han fortæller, at personalet bruger evalueringer af gæstetilfredshed som redskab til at forbedre sig. En ambassadør fra hver personalegruppe gennemgår hver anden uge en række målepunkter for at spotte plads til forbedring – især med udgangspunkt i gæsternes respons.
Kilde: Hotel Vejlefjord