Årets IVECO-forhandler går en ekstra mil: HLT Service i Aabenraa har loyale kunder gennem 12 år

I starten af året blev HLT Service i Aabenraa hædret med prisen som Årets Iveco-forhandler. Ifølge deres loyale kunde gennem 12 år, Rødekro Smedie, er det, fordi de altid er tilgængelige, tilbyder fordelagtige priser og sælger Iveco-biler, som de andre forhandlere ikke har. Men vigtigst af alt så går HLT Service en ekstra mil for kunderne ‒ altid.

Rødekro Smedie, der arbejder med stålmontering i hele Danmark, har kørt Iveco i 15 år og været loyal kunde hos HLT Service i Aabenraa i godt og vel 12 år. Efter 12 års succesfuldt samarbejde er smede-forretningen fra Rødekro ikke overrasket over, at det er netop deres forhandler, der løber med sejren i år.

– HLT Service går en ekstra mil for kunderne. Vi kan altid få fat på dem, og de arbejder gerne lidt over for at sikre, at vi er glade og tilfredse. De er hurtige på aftrækkeren, hvilket betyder, at vi til enhver tid kan få bilen på værksted, når behovet opstår. Vi skal aldrig vente, selv hvis der en fredag opstår uventede problemer, så tager de bilen ind og giver os en lånebil, siger Ib Kjer fra Rødekro Smedie og fortsætter:

 Vi kører jo rundt med meget læs på bilerne, og tit kører vi med stor trailer, da vi har montageopgaver i hele landet. Vi har prøvet mange andre bilmærker, men pga. værktøjet går vi lige til grænsen ift., hvor meget bilen må læsses med, og det har andre biler svært ved at holde til. IVECO har luftaffjedring, der gør, at bilen retter sig op, hvis vi ikke har samme vægt i begge sider, og det sparer på både dæk og hjullejer. Derfor er det vigtigt for os, at HLT Service kan hjælpe med luftaffjedring, og at de har de reservedele og ekstratilbehør, som vi skal bruge til vores Iveco-biler. Og det har de, fortæller Ib.

Mekaniker Jens Møller er glad for sit arbejde hos HLT, og værkstedet får også ros af kunderne: ”HLT går en ekstra mil for kunderne”, fortæller Rødekro Smedie.

En bred kundekreds
HLT Service er da også glade for, at deres arbejde med både værksted og service bliver lagt mærke til blandt den brede kundeskare, da det er nogle af fokusområderne for den populære Iveco-forhandler.

– Vi har et stort værksted, der laver alt fra busser, lastbiler og køretøjer til brandvæsenet og personbiler. Derfor har vi altid mange kunder i forretningen, og det gør også, at der kommer en masse forskellige typer af kunder ind, siger Jeppe Jacobsen, erhvervssælger hos HLT Service, og fortsætter:

– Det stiller selvfølgelig nogle krav til os, og derfor er det vigtigt for os at have de reservedele og det tilbehør, som kunderne har brug for – om det så er til en erhvervsbil eller personbil. Og så gør vi en ekstra indsats for, at der altid er tid til tjek eller værkstedsbesøg, når kunderne har brug for det. Vi ved, hvor essentielle deres køretøjer er for dem, siger Jeppe.

Et sortiment, der skiller sig ud
Udover at både HLT Services værksted og service får fem stjerner af Rødekro Smedie, er deres sortiment også noget, som Ib Kjer har bidt mærke i.

– De har nogle gode priser, og især deres brugtvognspriser er fordelagtige. De har styr på både deres IVECO-udstyr og -tilbehør, og de har altid det, man skal bruge. Og så sælger de nogle IVECO-biler, som de andre forhandlere ikke har, fortæller Ib.

Det alsidige sortiment er endnu en af HLT Services måder at skille sig ud på. Det gør de blandt andet ved altid at sige ja til både anderledes Iveco-modeller og markedsføring.

– Vi prøver hele tiden at omstille os og gøre noget, som de andre ikke gør. Vi har et lidt andet sortiment end andre forhandlere og tør godt at have 5- og 7-tons biler. Og så har vi været med på alle importørens skøre ideer; vi har f.eks. ikke været bange for at sælge 4×4 lastbiler eller købe nogle skæve biler, som de andre har sagt nej til, fortæller Jeppe Jacobsen fra HLT Service og fortsætter:

– Salgsmæssigt har vi en strategi, hvor vi er meget aktive på nettet. Vi har solgt utroligt mange biler på nettet. Og så har vi en bred, lokal kundekreds, der kommer hele tiden.

Prisen som Årets Forhandler overrækkes af IVECO’s ledelse, og det er blandt andet de stærke markedsførings- og salgsmetoder, der har resulteret i, at HLT Service har øget deres markedsandel og blandt andet derfor løb med sejren til Årets Forhandler.

Salgsmetoder med slag i
Netop de alternative salgs- og markedsføringsmetoder er noget, som HLT Service slår sig stærkt op på. Forhandleren har ikke været bleg for at være til stede både digitalt og fysisk med deres Iveco-biler. De har deltaget i det lokale dyrskue, ringrider-foreningen og lokale messer, hvor HLT Service har stillet op med både stand og sponsorater samt opstilling af IVECO-biler med speciel opbygning forskellige steder i lokalområdet såsom de store indfaldsveje til Aabenraa.

Prisen som Årets Forhandler overrækkes af Iveco`s ledelse, og det er blandt andet de stærke markedsførings- og salgsmetoder, der har resulteret i, at HLT Service har øget deres markedsandel og blandt andet derfor løb med sejren til Årets Forhandler.

– HLT Service har haft et fantastisk år. Med stort drive og engagement har de udviklet hele forretningen til at have den bedste markedsandel i hele Danmark, siger Håkan Jönsson, Business Director IVECO North Europe & Baltics og afslutter:

– Værkstedet formår at servicere og reparere alt fra nye og brugte IVECO-varebiler og -lastbiler, trækkere og trailere. De har desuden støttet mange lokale aktiviteter og derved øget bevidstheden om IVECO og HLT Service i hele den sønderjyske region.

Kilde: Iveco North Europe & Baltics