Den nye medarbejder i Aabenraa Kommune er en af den slags, der hverken skal have pauser eller ferie. Medarbejderen kræver højst et eftersyn en eller to gange om året, og godt med strøm.
Hun hedder Bertha og arbejder fra i dag i Borgerservice.
Arbejdsmarkedsudvalget i Aabenraa Kommune har godkendt den strategiske udviklingsplan ”Fremtidens Borgerservice,” der vil udfolde sig i løbet af de næste to år. Med øget fokus på tilgængelighed, digitalisering, differentierede borgerbehov, medarbejderinddragelse og bæredygtig udvikling ønsker kommunen med udviklingsplanen at sætte retningen for borgerservice de kommende år og sikre lige adgang til det offentlige for alle borgere og virksomheder i Aabenraa Kommune.
Fremtidens Borgerservice skal øge tilgængeligheden for borgerne via forskellige kontaktpunkter, herunder en ny hjemmeside og en intelligent telefonrobot, der er tilgængelig døgnet rundt. Derudover skal fleksible løsninger på fysisk betjening sikre, at borgeres individuelle behov bliver imødekommet. Borgerservice vil desuden have et øget fokus på kommunikation og dialog med kommunens borgere, især de ældre, der vil blive tilbudt hjælp til at opnå digital selvstændighed.