Kolding: Overblik – i kølvandet på oversvømmelsen

Forhøjet vandstand ved Søndertorv i Kolding. Pressefoto Kolding Kommune

Efter stormfloden fredag og lørdag arbejdes der nu på højtryk med oprydning og alle de praktiske ting, som skal håndteres efter vandets ødelæggelser.

På denne side kan du få overblik over nogle af de informationer, som vi oplever, at mange spørger til. Siden vil løbende blive opdateret.

Sandsække: Kan afleveres på genbrugsstation eller på det sted, hvor du hentede dem – læs mere i historien Håndtering af sandsække efter oversvømmelse.

Skrald: Redux arbejder på at lave en ordning med containere i sommerhusområderne, hvor borgerne kan aflevere indbo, m.m., som er blevet ødelagt under oversvømmelsen. Nærmere information følger snarest.

Strøm: Stormfloden betød, at mange har mistet strømmen. TREFOR arbejder på at få strømmen tilbage hurtigst muligt. På TREFORs hjemmeside kan du holde dig ajour. Her finder du også kontaktoplysningerne til TREFORs kundeservice, som du kan kontakte, hvis du har spørgsmål – læs mere på siden Driftsafbrydelser i Trekantområdet.

Trafik: Alle veje er åbne igen, men flere trafiklys i Kolding by er fortsat ude af drift, fordi de er blevet beskadiget af vandet. Det drejer sig om følgende lyskryds:

– Vestre Ringgade/Ålegården – se kort.

– Vestre Ringgade/indkørslen til Coop 365 – se kort.

Vi forventer, at der kan gå et par dage, før alle lyskryds er blevet repareret og igen er i funktion. Indtil da bedes trafikanterne køre efter forholdene, vise hensyn og følge skiltene på stedet. Flere steder er der ubetinget vigepligt.

Oprydning, væltede træer, m.m.: I store dele af kommunen forestår der et meget stort arbejde med at rydde op. Det kommer til at tage lang tid, hvilket vi håber på forståelse for. Hvis du observerer noget, som du gerne vil give os besked om, så benyt venligst funktionen Giv et praj.

Stormflod: På Naturskaderådets hjemmeside kan du se, hvad du skal gøre, hvis du er ramt af stormflod – læs Her var der stormflod den 20.-21. oktober 2023.

Kilde: Kolding Kommune