Det er netop blevet offentliggjort, at både femina, Vi Elsker Serier, SØNDAG, BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme og Isabellas er blevet tildelt mediestøtte fra den nye magasinpulje, der nu gør det muligt for magasiner med publicistisk indhold at få en bid af mediestøttekagen.
Udfordringen kommer fra udenlandske tech-selskaber
Otte af Aller Medias brands er blevet tildelt mediestøtte fra magasinpuljen. De otte brands, BILLED-BLADET, femina, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme og Isabellas og Vi Elsker Serier tilføjer hver især noget særligt til nyhedsformidlingen fra magasinverdenen, hvor blandt andet femina gennem de seneste år har revolutioneret både sit fundament og redaktionelle linje med perspektivrigt og aktuelt nyhedsstof inden for forskellige brede emneområder – og i dag belønnes denne dedikerede indsats omsider med en titel som mediestøttemodtager.
”Vi er virkelig glade. Betydningen af det her kan ikke overvurderes. Hver dag kommer der grundig og vigtig journalistik i de danske magasiner og ugeblade, og det er den her pulje en vigtig anerkendelse af. Det er ingen hemmelighed, at det for os og vores kolleger betyder rigtig meget i et hårdt marked, der konstant bliver udfordret af udenlandske tech-selskaber,” siger Emil Norsker, mediechef for femina, Isabella og Vi Elsker Serier.
Det er første gang, Magasinpuljen uddeles – og altså også første gang at de otte brands kan fejre den anerkendelse, der følger med tildelingen af støtten. En anerkendelse, som ifølge Dag Sørsdahl styrker grundlaget for fortsat at levere stærkt indhold på redaktionerne.
”Jeg er selvfølgelig svært glad. Et af vores fornemmeste formål er at levere godt indhold – så vores læsere er opdaterede, oplyste og underholdt med relevant indhold fra vores brands. Med den nye mediestøttepulje bliver vores forudsætninger for at fortsætte med netop det, forstærket betydeligt. Den nye mediestøttepulje er som skabt til mange af vores brands, så jeg glæder mig meget over, at Medienævnet langt om længe anerkender og belønner det vigtige arbejde, der bliver bedrevet på redaktionerne”, siger Dags Sørsdahl, Group CEO i Aller Media Nordic, og fortsætter;
”Det er jo med til at fremtidssikre medielandskabet, journalistik og det brede udbud af nyhedsformidling, at det nu bliver muligt for mange af de mindre medier at søge om støtte også. Det er stort – og det kommer til at have betydning for mange af vores brands i det danske marked”
Også BILLED-BLADET er blandt modtagerne af støtte fra den nye magasinpulje, og Annemette Krakau, der er ansvarshavende chefredaktør på BILLED-BLADET, er selvklart også meget begejstret for sejren, som hun kalder den:
”Det er jo kæmpe stort. En kæmpe sejr for os på BILLED-BLADET og hele Aller Media. Vi har knoklet for at nå hertil – så det er en kæmpe anerkendelse af vores arbejde og vores dygtige medarbejdere”, siger Anne Mette Krakau.
Om Magasinpuljen
Det er Medienævnet, der vurderer og træffer afgørelse vedrørende ansøgninger til Magasinpuljen. I Magasinpuljen kan der søges om tilskud til trykte og digitale magasiner med en redaktionel produktion af samfundsmæssig, politisk eller kulturel karakter, der bidrager til den offentlige debat, samfundets oplysning, meningsdannelse eller kulturel berigelse. Magasinpuljen kan søges én gang om året.
Kilde: Aller Media