Storkeungerne i Smedager fik ring på her til morgen

Traditionen tro skulle de to storkeunger i reden i Smedager ringmærkes.

Det blev udført her til morgen fra lift.

Repræsentanter fra Storkene og Dansk Ornitologisk Forening (DOF) var mødt op for at udføre ringmærkningen fra lift.

Og Benny Appel, der er “storkefar” i Smedager, bød på kaffe og wienerbrød til de mange fremmødte.

Storkereden i Smedager er en succes-historie.

I 12 år i træk har der været storke i reden.

Takket være den utrættelige indsats fra Benny Appel, der lægger jord og arbejdskraft til år efter år.

Lørdag morgen bød Benny Appel, der har storkereden på sin ejendom, på kaffe og kage til de mange, der var mødt op for at få et kig til ringmærkningen af storkeungerne. Foto: Erik Egvad Petersen – www.sydnyt.dk
De voksne stork lettede fra reden under ringmærkningen. Den vendte dog hurtigt tilbage igen. Foto: Erik Egvad Petersen – www.sydnyt.dk
Storkeungerne i Smedager er allerede store og kraftige takket være fodringen, der udføres af Benny Appel. Foto: Erik Egvad Petersen – www.sydnyt.dk