Storkeungerne i Jejsing deler vandtrug med hestene

Flot syn i Jejsing - tre prægtige storkeunger, der drikker vand af samme trug som hestene. Foto: Erik Egvad Petersen - www.sydnyt.dk

Igen er det lykkedes at få ikke mindre end 3 flotte storkeunger på vingerne i Jejsing i år.

Og de trives bare så godt.

De drikker bla. vand af samme trug som hestene.

Det kan ikke vare længe nu før storkene igen trækker mod syd og siger tak for i år.

Det har været en spændende attraktion at følge storkeparret i Jejsing og de mange andre steder i det sønderjyske med storkereder.

Mange turister har også valgt at få sig et kig på storkereden i Jejsing denne sommer.

Igen er det takket være de frivillige ildsjæle, der fodrer dagligt, og sørger for frisk vand til storkene.

Det er dem og deres indsats vi kan takke for oplevelsen med storke i Sønderjylland igen.

Storkeungerne i Jejsing trives sammen med hestene på marken – de drikker vand af samme trug som hestene. Foto: Erik Egvad Petersen – www.sydnyt.dk