Sønderborgs borgmester blev Konge i Aabenraa

Sønderborgs borgmester blev Konge i Aabenraa. Foto: Erik Egvad Petersen - www.sydnyt.dk

Traditionen tro dyster de fire sønderjyske borgmestre om hvem der er Ringenes Herre ved Ringriderfesten i Aabenraa hvert år.

I år var der afbud fra Tønder og Haderslev.

Til gengæld gjorde både borgmester Jan Riber Jakobsen fra Aabenraa og Erik Lauritzen, der er borgmester i Sønderborg en fantastisk indsats.

I år foregår det nærmest som i det gamle romerrige.

Borgmestrene stod på en stridsvogn, der blev kørt af en grå Ferguson.

Det blev, ikke uventet pga. erfaring med tidligere dyster, Sønderborgs borgmester Erik Lauritzen der blev Konge 2023 i Aabenraa.

Erik Lauritzen fik kransen overrakt af Mogens Dall, der er formand for Amtsringriderforeningen Aabenraa.

Sønderborgs borgmester blev Konge i Aabenraa – Foto: Erik Egvad Petersen – www.sydnyt.dk
Sønderborgs borgmester blev Konge i Aabenraa – Foto: Erik Egvad Petersen – www.sydnyt.dk