Sønderborg Kommune har tidligt i morges hejst det Blå Flag på Sønderborg Strand (Den Sorte Badestrand) og rundt på de øvrige Blå Flag-strande i kommunen.
Sønderborg Kommune har igen i år fået godkendt alle ansøgte strande, så kommunen igen i år kan bryste sig af at have 9 Blå Flag-strande fordelt rundt i hele kommunen.
Lørdag den 27. juni begynder Blå Flag-formidlingssæsonen med ”Fisk på Torvet” foran Rådhuset i Sønderborg. Det er startskuddet på over 60 Blå Flag-arrangementer, som er gratis at deltage i.
Se dem alle på Naturvejlederne Sønderborgs Facebookside eller www.naturkalenderen.dk

hejste flaget sammen med Friluftsrådets repræsentant, Birger Jønsson. Pressefoto
