Så er høsten på vej i laderne i det sønderjyske

Så er en del af høsten i form af halmballer på vej i laderne i det sønderjyske. Set fredag eftermiddag tæt ved Bedsted Lø. Foto: Erik Egvad Petersen

De har travlt lige nu. Landbruget er nemlig allerede ved at høste de første afgrøder. Det er fortsat tørt, og det skal udnyttes inden de første tunge dråber kommer på søndag eller allersenest i starten af næste uge.

Der er nemlig store beløb at spare såfremt høsten kan komme i hus mens kornet er tørt. Det sparer på tørreanlægget.

I trafikken møder vi derfor både halmtransporter og hele læs med korn i disse dage.