Haderslev Kommune inviterer til borgermøde om oversvømmelse i Fole

Kære borger i Fole

Jeg skriver for at invitere dig til et borgermøde om oversvømmelse og planlagte tiltag mod oversvømmelse i Fole.

Mødet finder sted torsdag den 14. november fra klokken 17-19 i Fole Forsamlingshus.

På mødet vil vi fortælle om planerne for at reducere risikoen for oversvømmelse i Fole.

Den 9. september besluttede Teknik- og Klimaudvalget at igangsætte en række nye tiltag, som skal beskytte Fole mod fremtidige oversvømmelser.

Udvalget besluttede at:

– forhøje og forlænge diget ved Hygumvej

– udskifte broen over Fole Bæk ind til Fole Vandværk for at gøre plads til mere vand udvide størrelsen på rørene under Stampemøllevej

– undersøge muligheden for at forbedre vandføringen i Fole Bæk og udarbejde et nyt vandløbsregulativ, der kan gøre det muligt

– lave et vådområde nord for Fole der kan opbevare vand

– undersøge muligheden for at hæve Fælledvej og etablere forsinkelsesbassiner nord for Fole.

På mødet vil vi fortælle mere om disse tiltag.

Vi serverer kaffe og en bolle. Tilmelding ikke nødvendig.

Vi glæder os til at se dig.

Venlig hilsen

Mai Strunge Jarvis

Chef for Klima og Miljø

Kilde: Facebook