Covid-19 – Hold dobbelt afstand og max. 5 personer må mødes

Statsminister Mette Frederiksen og Sundhedsstyrelsen har afholdt informationsmøde her til eftermiddag.
Covid-19-variationen, der er ekstrem smittefarlig, har fået de ansvarlige til at øge kravene til bl.a afstand og antal personer, der mødes.

– Hold mindst 2 meter afstand til andre personer og der må max. mødes 5 personer. Det er det nye gældende krav, der foreløbig holder frem til den 17. januar.

Og så opfordrer statsministeren og de ansvarlige til at man bliver hjemme såfremt man har mulighed for dette. Forstået på den måde, at man skal mødes med færrest muligt antal andre mennesker.